Realita Slovenských e-shopov

13 augusta, 2015 1 comment 5403 Reads

Sám vlastním e-shop a veľa krát ma zarážajú otázky zákazníčok, či tovar máme skutočne skladom (ako píšeme) a či ho skutočne odošleme ešte dnes. Pre mňa je veľmi dôležité neklamať a splniť to, čo píšeme na stránke, alebo pri samotnom tovare. Preto ma takéto otázky mierne vytáčajú, no až teraz, keď sme sa s manželkou snažili kúpiť kočiar, pochopil som prečo! A nedá mi nevyjadriť sa…

Vytúžený kočiar “na sklade”

Keď sme sa už zhodli na modeli, farbe a všetkých funkciách, prišla na rad kúpa. Keďže sme ho chceli mať doma čím skôr, nešli sme primárne po cene, ale skôr po dostupnosti. Hurá, povedala si manželka, keď zistila, že náš kočiar má “na sklade” 10 e-shopov. Zodvihla telefón a z tých desiatich e-shopov ani jeden, nemal ten kočiar skutočne na sklade! Preto píšem tento odkaz všetkým podobným eshopárom, a bodaj by aj zákondárcom…

Poďme si všetci urobiť eshop, veď alze sa tak darí…

Nikdy ste nerobili eshop? Nikdy ste sa nevenovali online marketingu? Vidíte občas v telke, ako sa darí napríklad alze, alebo martinusu? Vidíte zahraničné správy o ebay, či amazon? A tak sa jedno krásne ráno vo Vašej hlávke zrodí myšlienka “otvorím si e-shop”! veď čo, výpoveď v práci nedám a budem to mať tak, ako bočný príjem. Stránka hotová za 5 minút a ide sa na to!

Bez nákladov na sklad?

Prichádza na rad google, nájdenie veľkoskladu a dodávateľa… Celý jeho sortiment si zavesíte na svoju päťkorunovú stránku a čakáte, čo sa bude diať bez jedinej položky reálne u vás na sklade! Telefón nejak nezvoní? Váš plytký biznissplán sa rúca, začínate googliť, kde je problém. Áaaaa problém je konkurencia a nižšia cena – BINGÓ – áno, je to také Slovenské!

Jediný váš marketing = najnižšia cena!

Ďalší zo strašných omylov dnešných e-shopov. Predstavte si, že si Váš vytúžený obchod otvoríte ako kamennú predajňu, dajme tomu v pivnici vašej bytovky. Dvere neoznačíte, no vo vnútri budete prekladať váš sortiment z ľava, do prava. Po týždni bez jediného zákazníka a nekonečného prekladania tovaru (ktorý len tak mimochodom by ste museli aj reálne mať) zistíte, že v obchode naproti predávaju to isté a lacnejšie! Vrátite sa do svojej pivničky a HROMADNE preceníte váš sortiment na tie najnižšie ceny na trhu. A opäť sedíte…. Až po čase si uvedomíte, že sedíte v neoznačenej pivnici a aj keď máte najlepšie uložený tovar, najkrajšiu predajňu a najnižšie ceny, tak vám chýba niečo podstatné – Zákazníci a MARKETING, alebo ak chcete, reklama. Lenže rozdiel medzi marketingom a reklamou je enormný. Marketing je stratégia, reklama je len prostriedok. Nečakajte, že v reklamnej agentúre vám navrhnú reklamu, ktorá bude dobrá aj z hľadiska “marketingu”. No vráťme sa späť do vášho eshopu, takisto, bez návštevníkov! Čakáte zákazníkov a zrazu objavíte AMERIKU v online svete! Porovnávače cien!

Porovnávače cien = vaša spása a blízka smrť

Okamžite sa doň zaregistrujete a z Vášho skvelého eshopu hravo vyexportujete údaje a začína sa neúprosný boj na pricemánii, či heuréke. Denne sledujete konkurenciu, a podliezaním cien sa dostávate stále vyššie. Bližšie k vztúženému cieľu – prvej objednávke. Za prvou prichádza druhá a tretia! Super, aké jednoduché. Stačí byť najlacnejší! Dokiaľ…

Porovnávače cien = degradácia trhu, kvality a služieb

Dokiaľ nepríde prvá reklamácia. S vašim minimálnym ziskom, ktorým vás konkurencia stlačila dole pošlete tovar na reklamáciu k dodávateľovi, potom späť k zákazníkovi a ste na nule. Alebo máte druhú možnosť, byť “profesionálne hovädo” a zákazníka označiť za profesionálného ničiteľa vecí a reklamáciu neuznáte… A tu niekde je začiatok vášho konca. Svoju prácu stále nenecháte, lebo čistý zisk z vášho podnikania je tak mizerný, že rozmýšľate, čo ďalej… Vaša cesta sa končí, pretože Vaša spása v podobe zákazníkov je zároveň vašou smrťou.

Porovnávače však hlásajú, aké prostredie vytvárajú a ako pomáhajú ľuďom nakúpiť najlacnejšie. Pýtam sa vás vy pseudopodnikatelia v online svete…. Prečo alza predáva, aj keď nie je zďaleka najlacnejšia? (porovnajte si to, že netáram). Prečo predáva Martinus, aj keď tiež nie je najlacnejší? Hľadajte odpovede na tieto otázky a možno pochopíte, aj keď skor si myslím, že s tým seknete a poviete si “tie eshopy vôbec neidú, je to blud”!

Po tom všetkom mi je jasné, prečo ľudia tak reagujú, keď im poviem, že mám e-shop… Tiež mi je jasné, prečo ľudia reagujú s nedôverou a kladú otázky, na ktoré som zodpovedal na stránke pri ich nákupe. Chápem ich, keď ich niekto klame a zavádza, a v zásade nesplní to, čo je uvedené na stránke. Naše podnikanie je o 3400 druhov tovaru, ktoré máme aj na sklade. Sľubené doručenie je vždy dodržané, reklamácie, či vrátenia tovaru vybavené do troch dní… A hlavne, bez vašich spásonosných porovnávačov cien. Zabíjakov trhu!

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial