1. diel – Máš e-shop a chceš uspieť? Základom je zákaznícka podpora!

1 februára, 2017 0 comments 4346 Reads

Viac ako 10 rokov riadim a aj programujem vlastný e-shop. Na začiatku to nebola moja priorita, no za posledných 5 rokov sa toho dosť zmenilo. Odkedy tomu dávam všetko, krásne nám to rastie pod rukami a za spomínaných 5 rokov sme firmu museli 2x presťahovať a prijať veľa šikovných ľudí. V súčastnosti sme so skladom na 200 m2, čo nie je síce žiaden zázrak, ale keďže náš sortiment pomôcok pre nechtový design veľa nezaberá, tak je to dosť. Prečítal som už množstvo kníh, veľmi veľa odborných štúdií a článkov, zúčastnil som sa na mnohých konferenciách a všetky mi čosi dali! Dali mi vedomosť, no nie skúsenosť. Skúsenosti som roky piloval a vedomosti skúšal použiť na svojom e-shope. Presne o tieto skúsenosti sa chcem s Vami teraz podeliť! Budem hovoriť o číslach, o nástrojoch ktoré sme skúsili a pri ktorých sme ostali. Budem tak hovoriť o konkrétnych veciach, ktoré nás počas podnikania niekam posunuli a ktoré vrátili späť. Verím, že niekomu tieto informácie ušetria nejaký čas a niektoré z mojich poznatkov použije v svojom podnikaní!

Nie len zákaznícka podpora…

V tomto seriáli budem písať o zákazníckej podpore. Nie je však pravdou, že úspešné podnikanie vybudujete len s dobrou zákazníckou podporou. K tomu aby ste uspeli musíte mať produkt ktorému veríte s aspoň nejakým marketingom. Z toho získate nejakých zákazníkov, a až potom môžete robiť dobrú zákaznícku podporu. Budem sa snažiť vyhnúť iným témam (nechám si ich na iný seriál) a zameriam sa výlučne na formy zákazníckej podpory a moje skúsenosti z tejto oblasti podnikania v online svete.

Buďme ľudia!

Je to tak samozrejmé, že? Možno sa čudujete, prečo to píšem tu. No skúste sa správať k svojím zákazníkom tak, ako k svojmu partnerovi, alebo k svojej rodine. Majte ich radi, majte pre nich pochopenie a robte pre nich maximum. Ja to neustále prízvukujem svojím zamestnancom, pretože je to pre mňa neskutočne dôležité. Krásne sa nám náš prístup vracia, pretože koľko lásky dáš, toľko sa Ti vráti. Radi ľúbime a užívame si, že sme ľubení. Zo života viete, že jednostranná láska, alebo faloš nemá nikdy dlhé trvanie. Každý, a aj ten zákaznícky, vzťah treba budovať! Z formálnych odpovedí sme prešli na priateľskú komunikáciu, ale o tom si budeme v tomto seriáli písať neskôr. Nám sa náš prístup vracia v množstve ďakovných emailov, a v stovkách facebookových hodnotení ako napríklad

Rýchlosť a efektivita

Predstavte si, že máte predajňu. Do nej vám vojde zákazník a vy si ho ani nevšimnete. Budete si ďalej príjmať tovar, alebo robiť čosi iné. Čo sa stane? Otočí sa a pôjde preč! Chápte preto svoje online podnikanie presne tak, že prijatý email, alebo správa na sociálnych sietiach je rovnako dôležitá akokeby Vám ktosi otvoril dvere do predajne. Nenechajte ho čakať, ani minútu a poskytnite mu tú najlepšiu odpoveď. My odpovedáme do niekoľkých minút a ak náhodou nájdem email v schránke doma vnoci, tak naň rád odpoviem. Rýchlosť však nie je všetko! Ľudskosť som už spomínal, ale čo je skutočne najdôležitejšie je riešenie! Takže ak budete odpovedať rýchlo a milo, musí to byť zároveň dostačujúce a riešiace problém klienta. Nastavte si preto na Vaše emaily zvukovú notifikáciu a buďte rýchli. Naše zákazníčky sú z toho stále “paf” a nás to neskutočne teší!

Daj tomu svoju dušu

To, že kúpiť nejaký tovar, alebo službu môže zákazník aj u konkurencie je fakt! My sme sa rozhodli dať k tovaru kúsok nás. Dali sme tovaru identitu a predaj sme povýšili na zážitok. Zážitok pri balení, zážitok pri vybaľovaní, pekná a milá faktúra a iné drobnosti. Nezabúdame na to, že aj drobnosti tvoria celok. Každý z nás sa dokáže pousmiať nad niečím milým, tak prečo nedať tomu čo robíte dušu? Budem o tom písať azda v každom článku, ako to robíme a ako sa nám to vracia. Nedávno sme začali do zásielok lepiť nákupného sprievodcu s karikatúrou a vlastnoručným podpisom toho, kto to balil a ani nie dvoch týždňoch sa nám vrátil nechcený tovar s niečím takým <3 

 

Na záver tohto prvého dielu by som rád napísal dôvod, prečo to vlastne robím! Táto téma bude vždy aktuálna a vždy potrebná nie len pre začínajúcich podnikateľov. V tomto smere si myslím, že sa máme čo učiť a posúvať hranice zákazníckej podpory niekam inam. Verím, že tak ako ja odovzdávam svoje vedomosti, bude mi to v živote vrátené nie len v komentároch pod seriálom a na sociálnych sieťach. Už teraz sa teším na ďalšie vydanie, pretože v druhej časti si povieme niečo o empatii, o emóciach a o unikátnosti každého zákazníka. Prosím, nevynechajte tento diel, pretože je to dôležitejšie ako si myslíte

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial